måndag 16 februari 2009

Katinka och Emils kläduppväxt tillsammans.

Ni för verkligen ursäkta mitt och Alexanders uppförande de senaste veckorna, det har hänt så mycket så jag hade nästan glömt bort bloggen (!) pinsamt, jagvet. usch, fy Katinka.

Jag har ju alltså varit på prao den här veckan. Jag var på sjukhuset och kom på att sjukhusets mode verkligen är tråkigt! Jag fick bara byta färg på kläderna en gång på hela veckan och det var när jag skulle vara på operation en dag, då fick jag ha blåa kläder och en vit rock istället för bara helvita, tråkiga kläder, ( inge snygga är dom heller så man blir bara deprimerad av alla vita och blåa kläder man ser.. ).
Jag fick iallafall vara med på en hjärtoperation och det var fett coolt! Dom sågade upp bröstbenet och töjde ut bröstkorgen så man hade helt öpeet och såg hjärtat och allt! Hjärtat var gult! Heheheh, Under allt fett så är det väl rött men när man ser det så är det gult :) Resten av veckan var jag på Thiva och tog hand om nyopererade patienter och fick borsta tänderna, mata och bädda sängar osv, det var helt klart en värd vecka iallafall!
Alexander får berätta om sin praktikvecka själv.


nåja, nu ska jag berätta om mina vän Emil :

Vi har gått tillsammans på dagis och sedan i skolan så nu är det ungefär 12 år vi har känt varandra. Han är alltid glad och är en fin pojke ! :)
Jag och han har gått igenom mycket tillsammans i våran uppväxt, speciellt inom mode. Båda började som små 4åringar på dagiset Solrosen med små ylleträjor, ull-underställ och galoner regninga dagar, dedär modet följde oss några år framåt, kanske till 3an då vi sedan började inse att man inte alltid kan låta ens föräldrar välja kläder åt en - VI började säga ifrån!
Vi gjorde uppror mot våra "waldorfkristna" föräldrar och vi började köpa våra egna kläder som inte var av ull jämt och ständigt. Emil gjorde nog lite bättre val än mig kanske för jag fortsatte med mina ylletröjer men slutade med dom någongång i 5:an kanske. Våra kläder började se bättre och bättre ut och nu är vi helt trygga i oss själva och vårt klädval om dagarna, Emil är en de mest modemedvetna unge pojkarna jag känner och han är en riktig pålitlig och fin kille med de bästa kramarna man kan få!




Här ser ni då mig och Emil på en klassresa i slutet av 8an, vi är i Östersund och har åkt buss hela dagen ( därför har jag mjukisbyxor som jag Aldrig annars har offentligt)!
Nu ska jag och Emil tillbringa 3 år till tillsammans på gymnasiet och det kommer äga, vi ska bla till Rysslando ch Spanien tillsammans!


puss!

/ Katinka

1 kommentar:

  1. "Waldorfkristna"!
    Fyfan, det skönaste uttrycket jag har hört på år och dar!
    Nu ska jag nog blogga!
    //Alex

    SvaraRadera