onsdag 11 mars 2009

Sommar!

Hejsan!

Nu ska jag snart sova efter en lång dag hemma och på farmors hem i Sävar.

Farmor bor på sjukhemmet Bruksbacken i Sävar, ett väldigt mysigt ställe är det faktiskt. Trevliga personer, speciellt en liten gubbe som blev min vän första gången jag var där, han är Bara positiv och det första jag hörde när jag kom in i fikarummet där alla satt var "FIN KATT!" ( jag bar på Sune, farmors gamla katt som brukar få följa med och hälsa på sin gamla matte. ) Hans röst är alltid det första man hör när man går in där och när man pratar med honom kommer man på hur roligt det kan låta när man säger att allting är bra och fint och underbart. Sunes päls är fin, Sune är fint sällskap, Sune är så söt, Sune är underbar, Sune har fin familj osv. Det där med Sune var ju ganska okej eftersom det stämmer men när det börjar gå till att alla borde bo på sjukhem för det är så underbart börjar gränsen nästan gå.. Jaja, han är en fin liten farbror, positiv ovh glad i sina bästa år tydligen!

Idag har jag bara varit hemma och haft ont i huvet. Usch, jag hatar att vara hemma från skolan men idag har jag faktiskt fått endel gjort, jag har gjort mycket matte och geografin är nästan färdigpluggat med!



Just nu längtar jag bara så mycket på sommaren! Har suttit och myssnat på Lars Winnerbäck och Loke hela dagen medans jag har pluggat och när jag hör deras musik så könner man bara sommar! Urkult, Örsten, Burträskkursen, allting är så underbart!


Den här bilden är tagen sommar 07 när jag,Sofia och Emma var på Örsten och tältade. Det var på slutet av sommarlovet och det var sjukt varmt och skönt hela dagen, vi badade, solade, lekte och spelade spel hela dagen och sedan på kvällen så blev det mörkare och mörkare och det började blåsa så det vart sjukt läskigt! Det lät som att det gick någon utanför tältet hela tiden och slog på tältet. Vi har nog nästan aldrig varit så rädda tror jag, men allting ordnade sig och det blev morgon och då tog vi ett morgondopp, åt frukost, solade lite till och sedan kom Sofias pappa och hämtade oss!

Det var en underbar sommardag som jag aldrig kommer glömma och detta ska göras om i sommar fast kanske lite tidigare på sommarlovet, då det inte är så mörkt och kanske någon fler följer med!


Nu är det dags för mig att lägga sig och vila huvudet ett tag!

Godnatt!

/ Katinka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar