torsdag 12 mars 2009

tidsfördriv.

Hejhej!

Idag har det varit en ganska lustig dag på många vis.. Dagen började med att jag försov mig( kanske inte så lustigt, ganska vanligt.. ) men jag hann ändå med 07:30 bussen till stan och när jag kom till stan så hade jag en liten känsla av att jag inte skulle åka med Evelina på morgonen och jag hade rätt- deras bil hade frusit så jag fick som vanligt åka med den (som vanligt) 10- 15 minuters sena bussen till skolan, fast nu fick jag ju faktiskt sällskap med Evelinaoch hennes syster Josefin! Josefin gav mig hennes macka, hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta efter det!
På skolan var det bara att sätta igång med matteprovet som de andra redan hade börjat med och tiden gick, tur att man har te iallafall!

Sedan var det musik och alla skulle visa upp alla låtar vi har hållit på med men det visade sig att ingen hade blivit klar eller ens börjat med en låt fast jag, Matilda och Alexander har minsann både börjat och blivit klara med våran låt fast jag och Matilda fick klara oss utan Alexander som led av någon mystisk blandning av alla möjliga sjukdomar ( och en teater som råkar vara under skoltid på midgård). Men vi spelade på våra gitarrer och klarade det mycket bra. Vi fick också hjälp av Sofia och Evelina som bakrundsdansare (?) eller nått. Dom hade inte blivit klara med sin låt och orkade inte visa sin så dom hittade på en inproviserad dans till våran lilla låt. Jag kan lägga till att det blev succé och alla ville höra låten igen! Hehehe!
Det finns någon film på den någonstans och såfort jag får tag i den ( om jag får det ) ska jag lägga upp den här på bloggen så ni får höra!

Senare under dagen har det väl inte hänt så mycket mer än att vi åt mat, hade bild ( tryckte med grafittryck så jag är fortfarande svart om fingrarna.. ) och sedan så hade vi syslöjd. Jag själv syr ju en riktigt modemedveten skjorta, det förra jag sydde var en klänning, om jag orkar nåongång kan jag ta kort på dom, kan ju lika gärna passa på att ta kort på mössan jag stickade i typ 3an också!

Nä.. hade itne så mycket att säga om idag så jag skrev lite ointressanta saker istället.. Mest för att fördriva tiden.




Jag kan ju lika gärna ge er ett skräckexempel på hur ful man kan tycka att man var när man var liten.. Eller annorlunda kanske.. Dtet läskiga är att dethär var bara för 4 år sedan, inte så längesen alls men alla fyra ser helt annorlunda ut nu, jag har inte så lockigt hår ( tack och lov ) och snyggare byxor( OCH EN BÄTTRE FIOL)!
Marianne ser ganska likadan ut men.. liksom helt annorlunda ändå och Samma sak med Sanna och Thimea var fjortis då, nu är hon väl typ.. alternativ :)
Det här här på Umefolk 2005 så sanna folkmuser är vi iallafall!

Kram!

/ Katinka

1 kommentar:

  1. Haha åh fina vi var och är! Men hemskt att du tycker att jag ser likadan ut :(

    SvaraRadera