torsdag 15 januari 2009

Eliza - Petters motsvarighet på flicksidan!

Jag råkade nämna att Petter var kungen av mode på burträskkursen och som vi alla vet, finns det en kung så måste det finnas en drottning.

Drottningen på burträskkursen heter Eliza!
Hon har de trendigaste kläderna man kan ha. En oslagbar outfit alltså!
Eliza klär sig gärna i kläder, tyvärr, för hon är inte bara trendig, hon är snygg också!
Hennes mode består av djärva blandningar av olika kläder och om kläderna hon har på sig inte är ett mode så blir det det efter trettio sekunder.

Som här; Stickade, vita tumvantar, en orginell vit halsduk med bilder i svart, svart jacka, blå tröja under och svarta byxor.

Är det något jag har velat framföra i den här bloggen så är det att svart är trendigt.
Det har Eliza förstått, klädd i mycket svart (fast inte så att det blir emovarning) så gör hon vågade mixrar och skapar en egen stil som matchar med hennes röda hår.
Perfekt! Det är inte utan att jag och Katinkar står och gapar när Eliza skapar mode om och om igen.

Eliza är inte bara snygg och trendig, hon är smart och snäll också.
Hon hjälper andra som inte har koll på modet att veta hur man ska klä sig (genom att länka våran blogg) och räddar på så sätt många som annars skulle råka illa ut.

En som tydligen inte fått hjälp av henne är Einar som också fick stå för burträskkursens modemiss..
I en.., jaaaa.., vad är det.?..?
I något blått (otrendigt) så ler han mot fotografen tydligt omedveten om sina kläder.

Halsknappen ser ut som en havsnäcka och skärpet över magen vet jag inte vad det ska föreställa... --->?
Sist och en av de viktigaste faktorerna är att Einar är i en jävla skog och visar ännu en gång sin totala okunskap om mode.
"Fy!" säger vi till Einar!

Det ända värre än det här vore väl att klä sig i fleece..

Nu ska jag och lägga mig, kemiprov imorgon och jag kan ingenting, hurra..

Vi ses //Alexander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar