torsdag 15 januari 2009

Musikmode!

Jag och Katinka är båda väldigt musikaliska och varje år åker vi till Burträskkursen.

På burträskkursen är det bara folkmusik som spelas på våra konserter.
Katinka spelar fiol och själv är jag en jävel på Piano och kan lite gitarr.

Under dessa dagar umgås vi med andra ungdomar som delar vårt intresse för musik och ofta vårat intresse för mode.
När jag tex. fick slut på T-shirts så kom hjälten Petter och lät mig låna hans trendiga T-shirt.

Den var skitsnygg och trendig trots att den var brun och jag blev helt fängslad.
När musiklägret sedan tog slut lämnade jag aldrig tillbaka tröjan utan fintade honom och gav honom en handduk och sprang sedan så fort benen bar.
Han hann aldrig ikapp och jag lyckades ta hem den.


Nu vågar jag aldrig använda pga. den skräck jag kanner för att han ska komma och hämta den, så den ligger gömd på ett hemligt ställe i mitt hus och jag gav honom en kexchoklad som ränta när jag råkade springa på honom på stan.

Petter, om du läser det här:

Jag är ledsen för att jag tog tröjan men det var bland det vackraste jag har sett och du kommer nog aldrig att få tillbaka den.
Den ligger i tryggt förvar hemma hos mig och du ska få en ny kexchoklad av mig snart.

Förlåt...






Om någon undrar om Katinkas mode så var det en skjorta....
Typ som alltid, ingen förvånad..

Vi ses senare! (Kanske på Burträskkursen) ;)


//Alexander "tröjknyckaren" Falck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar