tisdag 13 januari 2009

Sofia - En Modemiss

Nu när Alexander har gjort ett personporträtt av en kompis är det väl upp till mig att göra en likadan
Det får handla om Sofia.

Sofia är vanligtvis så häääääääääär fin men ibland så skiter sig både frisyr och mode för henne.

Det här var just innan vi skulle på klassparty och vi skulle snygga till oss.
Sofia hade tagit en lur under dagen så att hon skulle orka vara vaken och när hon gått upp gick hon i duschen.

Plötsligt hörde jag ett skrik från duschen och Sofia rusade ut.
Ett typsikt fall av jättebad-hair-day.
Håret hade lagt sig vääälidigt platt på huvudet och det såg inte klokt ut.
Som om inte det var allt så var kläderna hon köpt inte alls matchande.
Sofia gjorde det ända man kunde göra, hon log sarkastiskt.. (sedan grät hon)

För min del blev festen perfekt killarna såg på mig och bjöd mig på drinkar och mat.

Se, vilken tur att jag var modemedveten.

Sofia är faktiskt jättesnygg men den natten var dock inte Sofias.

Better luck next time! / Katinka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar