söndag 18 januari 2009

Frisören


Här ser ni mig med min nya frisyr. eller nya och nya, utan halva min gamla frisyr kanske man kan säga.
Jag och frisörer har aldrig passat bra ihop. Jag kommer ihåg när jag var liten och skulle gå till frisören, min bror blev alltid överlycklig för det fanns nämnligen ett gameboy med flera olika spel där! Men jag fattade aldrig riktigt tycke för att spela gameboy fören jag fick lära känna Evelinas gameboy och alla hennes spel! Det är synd att jag har gått miste om så många gameboyår...
Jaja, tillbaka till frisörerna. Mamma fick alltid släpa ner mig till frisören och där fick jag sitta med en bamsetidning och stå ut med Tims gameboymusik och efteråt när det äntligen är slut på plågandet och jag har kommit hem så börjar det andra eländet. Jag börjar gråta för att det är fult och Tim börjar gråta för att han saknar sitt gameboy. Jag tycker faktiskt ganska synd om mamma nu efteråt men allting har ju inte ändrats ännu heller. Mamma får fortfarande tvinga iväg mig till frisören och får fortfarande stå ut med att jag gråter efteråt, det är faktiskt sant, jag kan inte gå till frisören någongång utan att gråta efteråt så mina frisörbesök blir så sällan det går. 1 gång på 2 år typ.
Jag ser upp till alla som vågar färga och vågar klippa sitt hår mycket. Jag är inte rädd för mycket men tandläkare och frisörer, det går inte så hårmodet lämnar jag över till min kära kolega Alexander!

Ha det bra och hoppas ni trivs med er frisyr!

/ Katinka

1 kommentar:

  1. hahaha ska vi byta liv för en tid katinka?
    jag har haft alla möjliga hårfärger, tuppkam, dreads, kort och långt. en stor förändring skulle inte skada ibland you know babeee ;D /veeen

    SvaraRadera