onsdag 14 januari 2009

Politiskt mode!



Även inom politiken finns det mode och det modet har samma regler som allt annat.
Det finns rätt och fel och olika mode passar olika platser.
Om jag ska till Urkult så tar jag shorts, en hippietröja eller en Urkulttröja.
Om jag ska till Vännäs så blir det en sydstatarväst, cowboyhatt och svart byxor. (Rent teoretiskt alltså, i verkligheten skulle jag fan aldrig åka till Vännäs!)

Hursomhelst så gjorde mannen där uppe misstaget att åka till Urkult med sin raggarbil och kläderna som där hör till.
Det dröjde någon dag och sedan var bilen helt trashad.

Mannen hade blivit utsatt för politiskt våld för att han inte kunde ett uns om våra svenska moderegler.
Vilken amatör alltså, detta är en av de mest självklara moderegler så jag tycker att det inte är mer än rätt åt honom att få bilen förstörd när han dessutom skadat foten på något vänster.

Man måste lära sig modereglerna för att kunna passa in i samhället vare sig man vill eller inte.
Raggaren ville inte så han fick lära sig det på det hårda sättet.

Raggare över huvudtaget kan inte mycket om mode. Vars de än åker så är det västar, bakåtslick och keps eller hatt.
Nej sådana kläder kan de få ha hemma, men bespara oss att se på eländet!

//Alexander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar